martedì 24.10.2017

Storing and sharing: Everyday relationships with digital material

La rivista New Media & Society dedica un numero speciale al tema della gestione e della archiviazione dei contenuti digitali personali. Il termine per l’invio delle proposte di contributi è fissato al 15 novembre
Storing and sharing: Everyday relationships with digital material

foto di Free Press Pics (flic.kr/p/e5dQBC - CC BY-NC-SA 2.0)

Storing and sharing: Everyday relationships with digital material

La rivista New Media & Society ha lanciato una call for proposals in vista della pubblicazione di un numerio speciale dedicato al tema Storing and sharing: Everyday relationships with digital material. Chiunque interessato può proporre contributi originali su uno o più tra i seguenti argomenti:

• Data transfer practices (e.g. moving digital materials from old to new devices)
  • Manual vs automatic syncing of digital materials
  • Temporalities of digital materials (e.g. long-term storage vs. transient data storage, changes of storing and sharing practices in relation to life stage)
  • Routines and practices (e.g. organising, cleaning or curating digital materials)
  • Non-sharing
  • Emergent categories of and distinctions between digital materials
  • Historical comparisons of sharing and storing of non-digital and digital materials
  • Specific studies of sharing or storing on or across specific platforms (e.g. WhatsApp, Facebook, Instagram, YouTube, Dropbox, iCloud, c-Share, Google Drive, etc.)

Il termine per l’invio delle proposte è fissato al 15 novembre. Tutti i dettagli sono disponibili al seguente link.

Pubblicato il 02/10/2017 — ultima modifica 02/10/2017

Domanda: Scrivi sette in cifre.