domenica 18.11.2018

Call for papers: DATeCH (Digital Access to Textual Cultural Heritage)

Fino al 16 dicembre sarà possibile proporre contributi in vista della terza edizione della conferenza internazionale, in svolgimento a maggio 2019 a Bruxelles
Call for papers: DATeCH (Digital Access to Textual Cultural Heritage)

megafono - immagine di FreePress/ Free Press Action Fund (flic.kr/p/e5dQBC - CC BY-NC-SA 2.0)

Dall’8 al 10 maggio 2019 a Bruxelles si terrà la terza edizione della conferenza internazionale DATeCH (Digital Access to Textual Cultural Heritage), promossa per favorire un confronto tra ricercatori e addetti ai lavori sugli ultimi approcci finalizzati alla creazione, trasformazione e diffusione dei documenti storici in formato digitale.

In occasione dell’evento, i promotori hanno lanciato una call for papers sui seguenti temi:

• OCR and/or HTR  technology and tools for minority and historical languages, including dialects.
  • Methods and tools for post-correction of OCR and/or HTR results.
  • Document layout analysis, document understanding.
  • Automated quality control for mass OCR and/or HTR data.
  • Innovative access methods for historical texts and corpora.
  • Natural language processing of ancient languages (e.g. Latin, Greek, Arabic, Coptic …).
  • Visualisation techniques and interfaces for search and research in digital humanities.
  • Publication and retrieval on e-books and mobile devices.
  • Crowdsourcing techniques for collecting and annotating data in digital humanities.
  • Enrichment of and metadata production for historical texts and corpora.
  • Data created with mobile devices.
  • Data presentation and exploration on mobile devices.
  • Ontological and linked data based contextualisation of digitised and born-digital scholarly data resources.

La deadline per l’invio degli abstract è fissata al 16 dicembre. Tutti i dettagli sono disponibili sul sito della conferenza.

< Parole chiave: >
Pubblicato il 07/11/2018 — ultima modifica 07/11/2018